Home » FAQ

Onze producten

Hebben jullie alle producten op voorraad?

De meeste artikelen kunnen uit voorraad geleverd worden. Bij de artikelen staat de levertijd vermeld indien het niet voorradig is.

Staat het gehele assortiment online?

Alle producten die Hand-Gemaakt levert, staan online op onze website. Wanneer een product tijdelijk niet leverbaar is, staat dat bij de aanvullende informatie over het product. De meeste artikelen kunnen we binnen 24 uur aan je verzenden.

Zijn alle prijzen op de website inclusief btw?

Al onze prijzen zijn incl. 21% BTW.


Retourneren

Herroepingsrecht

Binnen 14 dagen U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping. Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Kan ik de bestelling retour sturen?

Niet helemaal tevreden met je aankoop? Je kunt producten, onder bepaalde voorwaarden, aan ons terugsturen.

Contacteer ons liefst eerst! 

Retouradres

Hand-Gemaakt
Elsakker 18
3950 Kaulille
BELGIE

Zodra wij je retourzending hebben ontvangen, sturen we je een e-mail ter bevestiging. Als alles in orde is, storten we het bedrag dat je ons voor de producten hebt betaald terug via de betaalmethode die je hebt gebruikt. Hand-gemaakt zal reeds betaalde bedragen uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding terug betalen. Retourkosten (5€) zijn voor kosten van de koper. Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Hand-Gemaakt er niet aansprakelijk voor is als retour gestuurde artikelen beschadigen of zoekraken. Wanneer je een artikel onterecht of zonder kopie-factuur of kopie-pakbon terugstuurt, dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen.


Service & garantie

Beschadigd of verkeerd product

Controleer bij ontvangst van het product of het juiste product onbeschadigd en compleet is afgeleverd. Mocht dit niet het geval zijn, dan stellen wij het op prijs dat je dit ons zo snel mogelijk na ontvangst (we verzoeken je dit binnen 48 uur te doen) meld via e-mail. Wanneer je een verkeerd of door transport beschadigd product hebt ontvangen, dan verzoeken wij je dat zo snel mogelijk aan ons retour stuurt. Ook hier zorgen we middels vervanging, reparatie of terugbetaling voor een passende oplossing.

Defect product

Mocht een product defect zijn direct bij ontvangst, dan verzoeken wij je ons daar over zo snel mogelijk te informeren en het product aan ons te retourneren. Alleen in deze gevallen kunnen wij voor het beschadigde of niet (naar behoren) functionerende product een passende oplossing verzorgen. Dit doen wij, afhankelijk van jouw artikel, door vervanging, reparatie of terugbetaling. Informeer ons tijdig via e-mail zodat wij zo snel mogelijk een passende oplossing kunnen verzorgen.

Fabrieksgarantie

Daarnaast gelden voor bepaalde artikelen fabrieksgaranties. De fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt afgegeven door de fabrikant/importeur. Het kan zijn dat de fabrikant/importeur zelf voorwaarden heeft gesteld aan deze garantie. Meer informatie over de fabrieksgarantie en het termijn hiervan kun je vinden in de garantiebepalingen die bij het product zijn ingesloten. Bij Hand-Gemaakt heb je het recht om producten, onder bepaalde voorwaarden, binnen 14 dagen te retourneren. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product. Kijk hiervoor bij het topic retourneren. Wij adviseren je om altijd de handleiding van het product of de website van de fabrikant te raadplegen bij vermoedelijke defecten. Je vindt daar voor veelvoorkomende problemen vaak een oplossing.

Geen wettelijke garantie of fabrieksgarantie

Bij oneigenlijk gebruik van het artikel, zoals bijvoorbeeld val-, stoot of waterschade kun je geen aanspraak maken op gratis reparatie of vervanging. Ook als het defect binnen het verwachtingspatroon bij normaal gebruik van het artikel valt, bijvoorbeeld bij slijtage, kun je geen aanspraak maken op gratis reparatie of vervanging. Je kunt natuurlijk ook altijd met het product langskomen of naar ons opsturen. Wij bekijken samen wat er aan de hand is.

Hoe kan ik een klacht melden?

Wij willen onze dienstverlening voortdurend verbeteren. Heb je suggesties, klachten of ideeën over hoe onze dienstverlening beter zou kunnen of over een product of mis je iets op onze website? Laat het ons alsjeblieft weten! Wij zijn bereikbaar via de gegevens op onze contactpagina. Ook kunt u uw klacht, suggestie of idee indienen via het contactformulier. Vermeld alstublieft uw ordernummer en geef een volledige omschrijving van de klacht, suggestie of idee. Je kunt dan op werkdagen binnen 48 uur een inhoudelijke reactie verwachten.


Levertijden

Levertijden

De pakketten worden tussen de 3 en 5 werkdagen verzonden. 
De levering van je pakketje hangt af van de periode van het jaar, of de vervoerder. 

Meerdere artikelen tegelijk

Als je meerdere artikelen in één keer bestelt, laten we, als dat kan, alles tegelijk bij je bezorgen. De levertijd van de hele bestelling is in dat geval gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd .

Toch vertraging?

In je account zie je de status van je bestelling. Als de bestelling de status ‘verzonden’ heeft, maar je hebt het pakket nog niet ontvangen, kun je het beste nog een of twee werkdagen wachten. In uitzonderlijke gevallen bezorgt de pakketdienst niet binnen 24 uur, maar doet er enkele dagen over om een bestelling te bezorgen.


Betalingen

Veilig betalen

De gegevens die je doorgeeft om te betalen zijn volledig afgeschermd en kunnen niet door Hand-Gemaakt worden gelezen of door derden worden achterhaald.

Onze servicepartner Mollie

Wanneer je betaalt via BC/MC of iDEAL, wordt je computer via een beveiligde SSL-verbinding naar de pagina van Mollie doorgeschakeld. Zodra Mollie je betaling ontvangen heeft, krijgen wij daarvan een bericht binnen en verwerken we je bestelling.

Overschrijvingen

Voor betalingen via overschrijving kan je de volgende bankgegevens gebruiken:
IBAN: BE72 9733 4941 1616
BIC: ARSPBE22 Argenta.